Afdrukken van deze pagina   Richtlijnen over de werking van de HELPDESK via telefoon, e-mail of chat.

Home Help


Richtlijnen over de werking van de HELPDESK via telefoon, e-mail of chat.

De software EasyForYou wordt online verkocht op onze E-commerce website in de versie van dat ogenblik. Vanaf de “Premium” versie is 1 uur assistentie (support of opleiding) inbegrepen in de prijs. De versies “Advanced” en “Pro” bevatten 2 uren assistentie. Deze uren voor assistentie volstaan doorgaans voor de installatie en eerste gebruik van EasyForYou, en een opleiding in functie van uw kennis. In de versies “Evolution” en “Stock Basic” is geen gratis assistentie inbegrepen. Indien nodig of gewenst kan u één of meerdere uren support of opleiding bestellen. De vooruitbetaalde telefonische helpdesk (module EFYHELPDESK 49 eur/ excl. BTW voor 1 uur prepaid) werkt zoals een verzekering. Bij vragen of problemen helpt deze verzekering u om zo snel mogelijk geholpen te worden bij het contacteren van onze technische dienst. Dit systeem voor dringende interventie is nooit gratis. Telkens u onze technische dienst contacteert, wordt de assistentietijd gedebiteerd van uw reservetijd voor assistentie, met een minimum van 15 minuten voor een telefoongesprek, of 20 minuten per e-mail of chat. Omwille van beheer wordt elke interventie afgerond naar minimaal 15 minuten. De meeste interventies zijn gericht op softwarefouten van het besturingssysteem (Windows), beveiligingsproblemen of defecten van uw hardware. Ongeveer 2.000 gebruikers werken dagelijks met EasyForYou en problemen met deze software zijn nagenoeg onbestaande ! Bestaande problemen zijn voor 99% te wijten aan de computer en beveiligingssoftware die de goede werking van EasyForYou belemmeren. EasyForYou is geen klein tekstverwerkingsprogramma, maar een software dat communiceert via de taal SQL met een databank die tientallen duizenden producten, klanten, documenten, serienummers enz. kan bevatten. EasyForYou roept eveneens brongegevens op - zoals ActiveX of DLL Windows, Internet Explorer -, leest en schrijft naar het Windows-register, maakt back-ups, print naar PDF en registreert in tijdelijke mappen op uw harde schijf. Om beroep te kunnen doen op onze dringende interventie, moet u steeds VOORAFGAANDELIJK het bedrag voor de assistentie OP VOORHAND betalen. Bij urgentie kan u via een link aan de voet van de bestelling de betaling onmiddellijk uitvoeren met een kredietkaart, of bestel de module EFYHELPDESK via de tariefpagina van onze website met eveneens mogelijkheid tot betaling met kredietkaart. Indien de tijd van onze interventie de reservetijd overschrijdt, kan de technicus zijn assistentie al dan niet verder zetten. In het geval hij verder moet assisteren, worden de minuten die niet op voorhand betaald zijn, aangerekend aan 89 eur/uur (excl. BTW). Als u betaald heeft via overschrijving, wordt de dringende assistentie geactiveerd vanaf 11u van de dag dat we het bedrag op onze rekening ontvangen. Hoe gaat u tewerk bij een probleem waarvan u denkt dat EasyForYou eventueel de oorzaak is : 2 mogelijkheden :
    1. GRATIS : U wenst geen gebruik te maken van onze betalende dringende interventie - Neem steeds een backup. (zie FAQ nr. 3 -> https://www.easyforyou.be/NL/helpfaq.htm#backup) - Indien EasyForYou niet wil opstarten, probeer de backup van de ochtend te recupereren. (zie FAQ nr. 3 -> https://www.easyforyou.be/NL/helpfaq.htm#backup) - Probeer te upgraden naar de laatste versie van EasyForYou. (zie FAQ nr. 20 -> https://www.easyforyou.be/NL/helpfaq.htm#UPDATE) Het is moeilijk, zelfs onmogelijk voor onze programmeurs om in te grijpen bij een probleem dat zich voordoet op een ‘oude’ versie. Enkel de bronbestanden van de meest recente versie zijn beschikbaar voor onze programmeurs voor een eventuele correctie (debuggen) van een storing (bug). - Controleer of de update goed werd uitgevoerd. Het versienummer, weergegeven in de titelbalk van uw software, moet dezelfde zijn als het versienummer, rechts vermeld op de pagina “Downloaden” van onze website. - Voer nà de update, een reorganisatie uit via het menu Extra -> Reorganisatie en vink alle opties aan. - Indien u nà deze reorganisatie nog steeds een storing heeft, zend ons dan een e-mail met een beschrijving van de scenario’s waarin dit probleem zich voordoet. Voeg aan deze e-mail een ZIP-bestand toe dat uw bestand easywin.mdb en alle *.ini bestanden bevat zodat onze programmeur in uw werkomgeving met uw gegevens kan werken om het probleem te detecteren. - Van zodra de programmeur uw ZIP-bestand heeft ontvangen en het probleem zich voordoet op onze computers, zal in de kortste tijd (minder dan 24 uur) een nieuwe versie met aanpassingen beschikbaar zijn op onze website. U wordt via e-mail hiervan op de hoogte gebracht en het volstaat een update via onze website te downloaden. (zie FAQ nr. 20 -> https://www.easyforyou.be/NL/helpfaq.htm#UPDATE) - Indien u geen tijd, zin of kennis heeft om voorgaande manipulaties uit te voeren, gaat u verder naar punt 2). In dit geval, ook bij een bug, gaat het om een dringende interventie dat in alle gevallen betalend is.
    2. BETALEND : U heeft een module HELPDESK en u wil dringend geholpen worden. Dringend betekent hier “in de mate van het mogelijke”. In deze situatie bent u akkoord dat de tijdsduur voor alle manipulaties beschreven in punt 1) gedebiteerd worden van uw voorafbetaalde tijd voor onderhoud. Er is echter één uitzondering : indien het gaat om een storing in EasyForYou zelf, zal de tijd die de programmeur nodig heeft om deze storing in onze lokalen te corrigeren – en enkel en alleen deze tijd – NOOIT gedebiteerd worden van uw voorafbetaalde minuten voor onderhoud.